Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Secondary")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 114338

  • Page / 4574
Export

Selection :

  • and

Employment During High School : Character Building or a Subversion of Academic Goals?MARSH, H. W.Sociology of education. 1991, Vol 64, Num 3, pp 172-189, issn 0038-0407Article

Le «bon prof»: la construction de l'autorité dans les lycées = The« good teacher » : buiding authority in secondary schoolsFELOUZIS, G.Sociologie du travail. 1994, Vol 36, Num 3, pp 361-376, issn 0038-0296Article

Quelle place pour l'enseignement de la laïcité au lycée ? : Laïcité : les 100 ans d'une idée neuve. I: A l'école = The place of teaching of secularity in secondary school : Secularity: 100 years of a new ideaGUIMONNET, Christine.Hommes & migrations (1987). 2005, Num 1258, pp 53-56, issn 1142-852X, 4 p.Article

Une formation du raisonnement logique en classe de sixièmeBALDY, R.Psychologie et psychométrie. 1990, Vol 11, Num 3, pp 16-27, issn 0296-8770Article

Preliminary studies on a variable energy positron annihilation lifetime spectroscopy systemKWAN, P. Y; CHEUNG, C. K; BELING, C. D et al.Applied surface science. 2006, Vol 252, Num 9, pp 3138-3142, issn 0169-4332, 5 p.Conference Paper

Whiteness enacted, whiteness disrupted: The complexity of personal congruence = La complexité de la congruence personnelleCHUBBUCK, Sharon M.American educational research journal. 2004, Vol 41, Num 2, pp 301-333, issn 0002-8312, 33 p.Article

Students' understanding of acid, base and salt reactions in qualitative analysis = La compréhension par les élèves du concept de réaction acide, basique et salée au cours d'une analyse qualitativeTAN, Kim-Chwee Daniel; GOH, Ngoh-Khang; CHIA, Lian-Sai et al.School science review. 2003, Vol 84, Num 308, pp 89-95, issn 0036-6811, 7 p.Article

Le collège entre sollicitations et sollicitude = Junior high-school between requests and concernMORILLON, Jean-Claude.Administration et éducation (Paris). 2001, Num 92, pp 29-37, issn 0222-674XArticle

Appel aux professeurs de philosophieHOUARO, J.Raison présente. 1991, Num 98, pp 105-107, issn 0033-9075Article

Introduction du système à options à l'école secondaire supérieure et quelques incidences sur les attitudes des élèvesGUBLER, E.Bildungsforschung und Bildungspraxis. 1991, Vol 13, Num 3, pp 327-345, issn 0252-9955Article

Inferencias profundas en la comprensión del texto expositivo = Deep inferences and comprehension of expository texts = Inférences profondes et compréhension de textesMONTANERO FERNANDEZ, Manuel.Revista española de pedagogía. 2002, Vol 59, Num 221, pp 127-146, issn 0034-9461Article

La prise de notesDUCAS˙-SPAËS, S.L'Ecole des lettres. Second cycle. 1992, Vol 83, Num 1, pp 5-14, issn 0765-6017Article

Análisis de las aptitudes e intereses de los estudiantes de bachillerato respecto del medio ambiente = Analyse des connaissances et des intérêts des élèves du secondaire deuxième cycle sur les problèmes d'environnementOTERO PASTOR, I; OTERO PASTOR, P; SOTELO NAVALPOTRO, J. A et al.Estudios geográficos. 1990, Vol 48, Num 185, pp 99-117, issn 0014-1496Article

Les collégiens et leurs lecturesÉTÉVÉ, C; LAMBERT-CHESNOT, O.L'Ecole des lettres des collèges (Paris). 1989, Vol 80, pp 91-106, issn 0761-3903, spécArticle

Ion yields of impurities in gallium arsenide for secondary ion mass spectrometryHOMMA, Y; TANAKA, T.Analytical chemistry (Washington, DC). 1986, Vol 58, Num 6, pp 1108-1112, issn 0003-2700Article

Expérimentation dans un collège ECLAIR: le travail enseignant entre logique scolaire et logique artistique = Uniting the academic point of view and the artistic point of view: teaching experiments in a school participating on the Primary and Secondary schools towards Ambition, Innovation and Success (ECLAIR) programmeCARRAUD, Françoise.Sociologies pratiques. 2012, Num 25, issn 1295-9278, 73-84, 176-177 [13 p.]Article

Vibrational circular dichroism : Chiroptical analysis of biomoleculesTANIGUCHI, Tohru; MIURA, Nobuaki; NISHIMURA, Shin-Ichiro et al.Molecular nutrition & food research (Print). 2004, Vol 48, Num 4, pp 246-254, issn 1613-4125, 9 p.Article

Coralità e socializzazione nella scuola media = Chorale et socialisation dans l'enseignement secondairePELLIZZONI, L.Orientamenti pedagogici. 1990, Vol 37, Num 217, pp 114-127, issn 0030-5391, 8Article

La formation technologique comme élément de culture générale en collège et en lycéeCHAPUIS, R.Enseignement Technique (L'). 1989, Num 142, pp 15-21Article

Análisis del rendimiento en composición escrita y sus dificultades en Educación Secundaria = Analysing written composition performance and its difficulties in Secondary EducationGONZALEZ, M; MARTIN, Isaias.Infancia y aprendizaje. 2006, Vol 29, Num 3, pp 315-326, issn 0210-3702, 12 p.Article

Vers un apprentissage de la composition en 6e-5ePORTIER, C; PORTIER, J. L.L'Ecole des lettres des collèges (Paris). 1992, Vol 83, Num 7, pp 17-19, issn 0761-3903Article

Une expérience de transition Première-TerminaleLALOY, E.L' Enseignement philosophique. 1991, Vol 41, Num 6, pp 49-57, issn 0986-1653Article

Analysis of polymer surfaces by SIMS. V: The effects of primary ion mass and energy on secondary ion relative intensitiesBRIGGS, D; HEARN, M. J.International journal of mass spectrometry and ion processes. 1985, Vol 67, Num 1, pp 47-56, issn 0168-1176Article

Décret n° 96-465 du 29 mai 1996 relative à l'organisation de la formation au collègeJournal officiel de la République française. Lois et décrets. 1996, Vol 128, Num 125, pp 8080-8081, issn 0373-0425Article

Des écoles en marcheBONNEVILLE, H; USELLE, C; GAUTHERIN, J et al.Informations sociales. 1992, Num 18, pp 93-101, issn 0046-9459Article

  • Page / 4574